Parachute - Sean Lennon

好听,慵懒的嗓音适合在这干燥的冬天,缓缓流淌进人心。

莫西顾:

        《Parachute》这首歌出自Sean Lennon2006年发行的专辑《Friendly Fire》Sean Lennon的嗓音,像极了John Lennon,只是多了一点柔软的尾音,有种温柔的杀伤力,歌词灰暗又华丽,俨然出自一位忧郁的诗人之手。


因为明天要考四级,所以这就是今天最后一首歌。好运。晚安。


歌词:


Love is like an aero plane
爱情像只飞机
You jump and then you pray
你祈祷着想跳离
The lucky ones remain
幸运者们得以躲避
In the clouds for days
在白日的云层里
If life is just a stage
如果生命只是一个舞台
Let's put on the best show
让我们上演最好的戏剧
And let everyone know
响遍世界每一个角落

Cause if I have to die tonight
如果我今晚将会死去
I'd rather be with you
我希望身边的那会是你
Cut the parachute before the dive
剪断降落伞的线 在我们坠地之前
Baby don't you cry
亲爱的 别哭泣
You have to bring me down
请将我牢牢抓紧
We had some fun before we hit the ground
让我们微笑着去拥吻大地

Love is like a hurricane
爱情像一场暴风雨
You know it's on the way
你知道它正在来临
You think you can be brave
你觉得你无所畏惧
Underneath the waves
对于那些藏在风浪之底
If life is just a dream
如果生活只是一场梦境
Which of us is dreaming
我们之中谁正在梦游幻境
And who will wake up screaming
谁又哭喊着从梦中惊醒

Cause if I have to die tonight
如果我今晚将会死去
I'd rather be with you
我希望身边的那会是你
Cut the parachute before the dive
剪断降落伞的线 在我们坠地之前
Baby don't you cry
亲爱的 别哭泣
You have to bring me down
请将我牢牢抓紧
We had some fun before we hit the ground
让我们微笑着去拥吻大地



对了,小子,我超爱你爸爸。

评论
热度(242)

© 春风又绿江南岸 | Powered by LOFTER